een wereld van verschil - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tia - WaarBenJij.nu een wereld van verschil - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tia - WaarBenJij.nu

een wereld van verschil

Door: timia

Blijf op de hoogte en volg Tia

11 Maart 2011 | Thailand, Chiang Mai

Na een dagje lekker gescooterd te hebben met de wind in onze haren, zijn we naar een national Park geweest waar we in een waterval hebben gezwommen en apen in het wild hebben gezien (wel olifanten maar helaas niet in het wild) was het dan toch echt tijd om weer verder te reizen. Dag eiland Koh Chang, dag Jack Fruit (ons verblijf) en dag party island! Op naar het eiland Koh Mak (of Koh Maak zoals ze het hier uitspreken).

We werden vroeg opgehaald om naar de haven te worden gebracht. Vanaf hier kwamen we op een hele drukke boot terecht (we konden niet naast elkaar zitten maar gelukkig wel zitten!) Tim was alweer snel onderzeil met zijn Ipod in en ik realiseerde me ineens hoe bizar het is hoe snel je aan de mooie omgeving gewend raakt. Want de boot ging langs prachtige kleine eilanden vol ongerepte natuur! Na ongeveer 2 uur varen arriveerde we op Koh Mak, snel werd duidelijk dat dit eiland een stuk minder was ingericht op onze westerse behoefte, zo was er bijvoorbeeld maar op twee plekken op het eiland internet. Na met een Poolse jongen en een Frans meisje (die we op de boot hadden leren kennen) een colatje hadden gedronken gingen we opzoek naar een slaap plaats. Bij de tourist information zat een vrouw die oorspronkelijk uit oostenrijk kwam en naar koh mak was geemigreerd en zij zei dat we geluk hadden want dat er nog een plekje was bij Island hut, voor 250 baht per nacht. We werden opgehaald vanaf de haven en naar Island hut gebracht. Dit was echt een super plek. Eerst ons hutje ingericht en toen een beetje de buurt verkennen. In het gezamelijke restaurant was het s'avond heel gezellig, nadat we met een stel uit California, drie mannen uit Duitsland, twee broers uit Amerika en een zwitser (die de hele tijd probeerde Nederlands te praten echt hilarisch) naar de zonsondergang hadden gekeken hebben we met z'n alle gegeten. Bij het eten schoof ook nog Conny aan (haar bijnaam was the queen of the Island, ze had ook wel iets van Queen Latifa) een fantastische vrouw uit Nederland, we hebben veel tips van haar gehad over waar we nog zeker heen moeten in azie. Helaas was het voor een groot aantal van de groep al de laatste avond. Maar dat werd op een mooie manier met veel gezang en bier gevierd. Een mooie vuurdoop, voor ons was Koh Mak al na de eerste avond geslaagd. De volgende dag hebben we wat rond gescooterd om het eiland verder te ontdekken. De volgende dag hebben we gebruikt om nog even extra bruin te worden op het eiland aan de overkant. Waar we op een gegeven moment echt een private beach hadden. Super mooi wit zand en nog even gesnorkeld. 'sAvond bleken we een lekker kleurtje te hebben opgedaan. De volgende ochtend afscheid genomen van Koh Mak, op dit eiland willen we zeker nog wel een terug komen! Wat we nog niet wisten is dat ons een hele lange reisdag te wachten stond. We hadden eerst bedacht om naar Trat te gaan (3 uur met de boot) maar in Trat aangekomen dachten we dit is eigenlijk niet een hele leuke stad. Laten we maar door gaan naar Bkk, dus wij met de minibus naar Bkk, toen we daar aankwamen was het gelijk weer zo chaotisch en druk en bovendien regende het echt op z'n Hollands dat we dachten dan maar gelijk door naar Chiang Mai. Na 24 uur te hebben gereisd zaten we om half 6 s'ochtens op bus station in Chiang Mai. Wat op wat bankjes rond gehangen in Chiang Mai een rare eekhoorn gezien en uiteindelijk om 8 uur konden we zowaar bij Julie's Guest house terecht, nou Sanne je had gelijk hoor super leuk Guesthouse met een leuke sfeer. Omdat we zo gebroken waren van de reis besloten we voor een Thaise massage te gaan. Vet heftig, maar ook wel lekker. Vanochtend geyogaat met daarna een heerlijk pasionfruit sapje. Daarna even gechilld bij de starbucks. Nu zijn we helemaal klaar om Chiang Mai verder te verkennen.

Typisch Thaais,

*WC met douch erin (niet alleen in je slaapkamer maar ook in restaurant e.d.)
*Overal leuke gekleurde lampjes!
*hele vriendelijke mensen
*Tatoo met bamboo stok.
*Harde banken, stoelen en bedden, ze hebben de uitdrukking houte reed echt hier uitgevonden!
*Voor heel weinig geld je was laten doen.
* het meest heerlijke eten, Pad Thai!

• 11 Maart 2011 - 07:43

Martin:

Hi lieverds,
    een heerlijke verrassing: voor ik aan het werk ga (het is nu 8.38u) tref ik jullie berichtje. Ik ga weer googlelen om te zien waar jullie uithangen. Tia, door je beeldende manier van schrijven zie ik jullie bijv. heel prettig met biertjes in de hand een beetje (of erg?) dronken worden. In de warmte, met vrolijke rare types om je heen. Het wcpapier met de blauwe beertjes is eergisteren terugbezorgd: onvoldoende gefrankeerd! Ik heb het nu per luchtpost verzonden. Op het bruine inpakpapier heb ik twee hollandse meeuwen getekend. Je herkent je pakje dus meteen.
    liefs

• 11 Maart 2011 - 07:48

Hey, ik zit momenteel ook in Thailand en zal over een week in Chiang Mai zitten, vroeg me af of je nog tips had. (ik heb al zat olifanten gezien) zoals een tophostel of iets

p.s. Ik ben het helemaal eens met je Typisch Thais lijstje,

• 11 Maart 2011 - 15:24

Noortje:

Wat heerlijk om te lezen. Ik zie het al helemaal voor me, jullie op een scooter over de eilanden heen tuffen! En lekker warm ook zo te zien. Geniet!
    Liefs Noortje

• 12 Maart 2011 - 01:44

Lucy:

Ha Timia,
    keun zeg. leuk he reizen? Ik ben nu in aaahh...paradise, een B&B op een koffieplantage op the big island dat net licht geraakt is door de tsunami. Gelukkig zit ik hogerop en herbergen we wat mensen die niet meer hun appartementen in kunnen. Het leven is toch geweldig. Veel plezier en tot mails, Lucy

• 12 Maart 2011 - 12:00

Syl En Frans:

Hé, chillende reizigers!
    Het klinkt nog steeds allemaal prima!
    24 uur reizen is voor ons heel gewoon - zelfs in Europa haal je dat soms makkelijk als je naar Griekenland wilt...
    Blijf vooral je ogen goed de kost geven en - maar dat doe je al - wees je bewust van de schoonheid van de wereld én het feit dat je daar zomaar rond kunt reizen! Lucky couple!
    Wanneer zien we weer wat foto's? We zijn érg benieuwd!
    bibi
    S&F

• 12 Maart 2011 - 13:52

Hi guys,
    Ik vind het echt gezellig hier in Chiang Mai met jullie!
    Groetjes,
    elze

• 12 Maart 2011 - 16:23

Marchien:

He Tim en Tia,
    Wat ontzettend leuk jullie reisverslagen hier te lezen en de foto's te zien. Dat wordt t.z.t. een heeeele lange foto-avond!
    Tia, je moeder was hier net nog even, die gaat lekker naar Katwijk wandelen. Ook leuk en lekker dicht bij huis. Geniet van de reis, veel schrijven, meer foto's, we volgen jullie op de voet.
    Liefs, ook van Rob, Sander en Lucas,
    Marchien

• 13 Maart 2011 - 04:49

Tim En Tia:

Helaas is onze mogelijkheid om foto's te plaatsen op dit moment al op maar we gaan kijken wat we daar aan kunnen doen. We kijken uit naar het blauwe beertjes wc papier, en ook de getekende meeuwen trouwens, we hebben hier namelijk nog geen meeuw gezien. Bedankt voor al jullie leuke berichtjes. Groetjes Tia

• 13 Maart 2011 - 06:43

Roos:

Hey mensjes in Chiang may, dat is kort op elkaar.dus jullie zijn alweer onderweg, gaan jullie extra veel foto's maken in Chiang may, vast een van de allermooiste plekken waar jullie naar toe gaan. Ik neem alvast een weekje vrij om ze te zien. Liefs Roos

• 13 Maart 2011 - 16:28

TC,Veenendaal:

Leuk jullie te volgen,en tegelijkertijd de rest van de familie te horen .
    Groeties en liefs, TC.

• 13 Maart 2011 - 19:38

Martin:

hi
    ik heb foto 'bijgekocht', maar weet niet of dat gelukt is. 150 stuks.
    dagdag martin

• 14 Maart 2011 - 05:28

Tim & Tia:

Dankzij Martin hebben we weer nieuwe ruimte voor foto's. Super bedankt daar voor!, check ook de foto's bij het verslag chillen op een eiland.

Gr Tim & Tia

• 19 Maart 2011 - 10:27

Rickol:

Hoe jaloers kun je worden! ...ah.. geen woorden. Enjoy!!!

• 19 Maart 2011 - 18:33

Lineke:

Lieve menen,
    Genoten van het reisverslag.
    Het huisje op palen,heel bijzonder.
    Veel plezier de komende dagen.
    Liefs, Lineke.

• 21 Maart 2011 - 21:55

Sanne E:

Wow, heel leuk om weer te lezen wat jullie meemaken! Ik kan me enigsinds voorstellen hoe leuk jullie het hebben. Maar volgens mij is dat nog maar een fractie van de werkelijkheid. Ik wil ook!
    x