Vaarwel reis, we hebben genoten! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Tia - WaarBenJij.nu Vaarwel reis, we hebben genoten! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Tia - WaarBenJij.nu

Vaarwel reis, we hebben genoten!

Door: timia

Blijf op de hoogte en volg Tia

21 Juni 2011 | Nederland, Amersfoort

Na het heerlijke Bali komen we weer terug in de smok van BKK. Na wat rondstruinen over Khao San en Rambuttri Road eten we weer heerlijk Thais. Tim neemt een Pad Thai en ik ga voor mijn favoriete Yellow Curry. Verder kijken we nog wat oriënterend rond betreffende een eventueel laatste bezoek aan één van de eilanden of misschien Chiang Mai.
Maar wanneer we de volgende ochtend wakker worden voelt Tim zich helemaal niet lekker. Het is ongelofelijk maar na 3 maanden krijgen we dus toch nog last van het eten. In de middag proberen we wel nog even de weekend markt (een van de grootste markt van de wereld). De markt is inderdaad enorm en daardoor kunnen we ook niks vinden. Daarnaast voelt Tim zich nog steeds niet zo lekker, dus nemen we al snel de tuktuk weer naar huis.

Tim zijn buikpijn heeft eigenlijk de rest van de week aangehouden waardoor we de hele tijd in Bangkok zijn gebleven. We hebben hier veel souveniers gekocht op Khao San en Rambuttri. We zijn 2 keer in de MBK (een heel groot winkel centrum) naar de film geweest; the hangover 2 en naar de X-men first class en we hebben hier nog voor schoenen geshopt. We hebben nog wat laatste foto's van tuk tuk's gemaakt en onze oude schoenen verkocht.

Dus na het zien van 5 nieuwe landen en voor mij een nieuw continent, het slapen in 36 verschillende bedden (nog los gezien van het slapen in het verschillende vervoer). Na prachtige zonsondergangen en zonsopkomsten. Na heel veel leuke nieuwe mensen te hebben ontmoet, na in vier talen te leren dank je wel te zeggen; Kapkunka, Kopchailalai, Cam ûn, Angkoh en Tri Macassi, na het zien van alle religies, na het heerlijke eten van Thailand en Indonesie, na grote spinnen; kakkerlakken en vliegenhonden, na het varen tussen dolfijnen en op slippers een vulkaan beklimmen, verschillende watervallen te hebben bewonderd en na heel veel genieten is het nu tijd om weer naar huis te gaan. We zijn we met onze nieuwe schoenen klaar voor een nieuwe start. Die maken we hier in Nederland.

De start begon pas echt toen we de douane door kwamen en al onze lieve vrienden en familie weer zagen. Helemaal super! Sawadee!

Ik ga niet missen;

- De drukte van Khao San Road
- Alle chauffeurs die je in een tuk tuk proberen te krijgen
- De lange ritten in de minivan van met veel te veel mensen in de bus
- De muziek achterstand “no offence Nick, Brian and A.J”. But realy the Backstreet Boys?

Ik ga missen;

- Het in het nu leven
- Alle indrukken iedere dag
- Het onderhandelen
- De opmerking “hello massage”
- Het buiten eten en leven
- De makkelijke manier om nieuwe mensen te leren kennen
- En natuurlijk het schrijven van de "waar ben jij nu" ;-)