Chillen op een eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tia - WaarBenJij.nu Chillen op een eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tia - WaarBenJij.nu

Chillen op een eiland

Door: timia

Blijf op de hoogte en volg Tia

04 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Op onze laatste dag in Bangkok hadden we met Felicia afgesproken. Het was heel erg leuk haar weer te zien. Ook echt bijzonder dat we nu zo een weekje met haar kunnen gaan reizen. We wilde alle drie het liefst die dag nog naar Koh Chang omdat wij het wel even gehad hadden met de drukte van Bangkok en Felicia was ook wel klaar met Bangkok. Maar omdat zij pas om half 1 in BKK aankwam redde we het niet meer om de laatste boot te halen. Na kort overleg besloten we om dan maar met de nachtbus te gaan zodat we de eerste boot naar het eiland konden nemen. Dat scheelde ook weer direct de kosten van een overnachting. Om half 12 s'nachts vertrok de nachtbus, dus eerst nog een tijdje gechilld in BKK zelf.

Felicia heeft ons nog wat nieuwe lekkere gerechten aangeraden. Van te voren had ik over zoveel dingen gehoord dat ik het niet moest eten dat ik ook bijna niks at. Zoals zuivel producten en ijs en eten wat op straat verkocht wordt. Toen Felicia er was heb ik gelijk al die dingen wel gegeten en hoera nergens last van en vooral heeeeel erg lekker. Fruit Yogurt met musli, banana shake, enz. Die avond hebben we bij een japans restaurantje bij de eastern terminal gegeten. Heel lekker. En toen om half 12 eindelijke de nachtbus in... Een heftige rit maar een reispilletje en mijn polsbandje met drukpunten :ze doen wonderen. Half vier (midden in de nacht)werden we gedropt bij een soort van tourist information aan de kant van de snelweg, hier konden we een kaartje kopen voor de taxi en boot. Deze taxi (een soort vergrote open tuktuk waar we met z'n veel te veel in zaten) bracht ons met een razend tempo naar de boot. Waar al allemaal mensen lagen te slapen wachtend op de boot (een soort hal als bij de boot naar ameland alleen dan veeel warmer). Half 7 hadden we bij een prachtige zonsopgang de boot naar Koh Chang.

Na een tijdje zoeken hebben we twee hele schattige huisjes gevonden om deze week in te blijven wonen. Koh Chang is een leuk eiland het is een beetje touristisch maar wij zitten in het gedeelte waar vooral de locals zitten. Er is van alles te doen of helemaal niks maar net wat je wilt. Wij hebben het allemaal geprobeerd. Iedereen zegt hier good morning ongeacht hoe laat het is, een man zegt tegen iedereen happy birthday en de uitdrukking don't worry be happy neemt hier ongehoorde proporties aan.

De eerste dag zijn we naar het strand geweest, hebben lekker avond gegeten en zijn daarna wat gaan drinken om na en hele lange dag eindelijk in slaap te vallen. (Drank helpt hier ook om in slaap te vallen aangezien de matrassen zo hard zijn dat ik allemaal blauwe plekken op mijn heup heb ervan). Daarna nog een dagje strand zo kwamen we met zijn drieen pas echt in de chill modus. Maar sávonds wel weer lekker gaan feesten bij de Ting Tong bar. Dag vier zijn we gaan snorkelen, ik had dat nog nooit gedaan. Ik vond het heel bijzonder, echt of je even aan het leven van de vissen mag deelnemen. Er waren alleen wel heel veel zeeegels en daar raakte ik af en toe wel een beetje van in paniek. Ook nog even een white sand experience gehad met een middagdutje in de zon. Vandaag hebben we twee scooters gehuurd om beter laat dan nooit het eiland te gaan verkennen. Heel vet! Tim en ik blijven nog een extra dagje om morgen naar het national park te gaan, waar we misschien olifanten die in het wild leven gaan zien! Daarna gaan we door naar Koh Mak een vogel eiland. Maar nu gaan we nog een keer aan de bucket om ons laatste avondje met Felicia te vieren. Na een heerlijk laatste avondmaal, super uitgebreid. Iedereen in het restaurant keek ons aan van gaan jullie dat allemaal op eten en dat hebben we met trots gedaan. Heel jammer dat Felies al weer gaat het was echt heel gezellig en we hadden nog wel een tijdje zo door kunnen reizen denk ik.

Verder nog veel vieze wc's zonder wc papier dat is hier namelijke helemaal niet zo vanzelf sprekend ('t is net ons studentenhuis), kennismakingen met nieuwe beestjes en afding sessies overleefd. Kortom een goede score.
Tot op het volgende eiland!

• 05 Maart 2011 - 07:46

Martin:

he reizigers, good morning,
    Heerlijk om jullie te volgen. Google Earth biedt een mooi zicht op de reis. Van Bangkok naar Koh Chang (355 km) en in een wipje naar Koh Mak. 'aan de bucket' = ? 'white sand experience' = ? Ik stuur wat wcpapier met de volgende boot uit R'dam. Let op: je herkent ze aan de blauwe beertjes.
    liefs martin

• 05 Maart 2011 - 13:39

Syl En Frans:

Happy birthday, good morning and kalimera! Goeie verhalen weer, jongelui. Is Felicia nu terug naar Nederland of gaat ze een andere kant op? Leuk, zo'n ontmoeting op een onverwachte plek.
    Ben benieuwd of jullie olifanten gezien hebben, en wacht met spanning op het verslag van de avonturen op Koh Mak. Hou de chill-modus erin!

• 05 Maart 2011 - 14:48

Monique:

Wow, klinkt als een schat aan ervaringen en super leuk. ben nu al benieuwd naar jullie volgende bericht. Groetjes Monique

• 06 Maart 2011 - 09:07

Roos:

Ongekend jongens, wat jullie allemaal beleven, heb ik misschien toch iets vergeten in een ver verleden, alhoewel een mens is nooit te oud voor nieuwe ervaringen, ben ook wel benieuwd naar Koh Mak, tellen he Tim!!! voor hoeveel nieuwe soorten ga je? Bestaat er ook een Thaise mus? Tot snel,roos

• 06 Maart 2011 - 17:30

Danny En Annemiek:

He he Wij hebben eindelijk internet, dus kunnen we jullie goed gaan volgen. Erg leuke foto's ook, als we jullie missen kunnen we die er in ieder geval even bijhalen :) Heel veel plezier de komende tijd, liefs

• 06 Maart 2011 - 18:07

Tante Corine Lineke:

We hebben genoten van de verhalen.Mooi dat je Velicia ontmoet hebt. Hier alles goed.De slaap geeft jullie weer energie voor de volgende belevenissen.
    Liefs uit het Veen.

• 06 Maart 2011 - 18:55

Tante Corine:

Leuk dat ik jullie gevonden heb op mijn pc.,en dubbel leuk dat ik nu jullie kan volgen op jullie bijzondere reis. Geniet ervan! T.C.

• 08 Maart 2011 - 16:05

Sanne E:

He Tia,
    Het lijkt wel alsof je in de wolken bent, ik hoor je hier helemaal zingen...
    Klinkt mooi, zowel je zang als je verhalen!
    Have fun!
    x